Voor 23.45u besteld = morgen thuis
Gratis verzending vanaf €50,-
60 dagen testen + gratis retour
10 jaar
0

Deze maand 5% korting op alle dashcams. Gebruik kortingscode 'dashcam'.Deze maand 5% korting op alle dashcams. Gebruik kortingscode 'dashcam'.

Voor 23.45u besteld = morgen thuis
Gratis verzending vanaf €50,-
60 dagen testen + gratis retour

Deze maand 5% korting op alle dashcams. Gebruik kortingscode 'dashcam'.Deze maand 5% korting op alle dashcams. Gebruik kortingscode 'dashcam'.

Door Allcam

Kan niet verbinden met Wifi

Als je niet (meer) kunt verbinden met de Wifi op je dashcam heeft dit meestal één van onderstaande oorzaken.

Wifi op de dashcam staat niet aan

Zorg ervoor dat de Wifi op de dashcam aan staat voordat je ermee probeert te verbinden. Bij de meeste dashcams gaat de Wifi na het opstarten gedurende 30 seconden of 1 minuut aan. Als je in die tijd niet met de dashcam verbindt gaat de Wifi automatisch weer uit. Je kunt de Wifi daarna weer aanzetten door op de Wifi knop te drukken. Meeste dashcams hebben een Wifi indicatielampje waaraan je kunt zien of de Wifi geactiveerd is.

Let op: Als de dashcam uit of in de parkeerstand staat is het - met uitzondering van Cloud dashcams - niet mogelijk om de Wifi aan te zetten en ermee te verbinden.

Niet ingelogd op het Wifi netwerk

Ga naar de Wifi instellingen van je telefoon om te kijken of de dashcam bij de beschikbare Wifi netwerken staat. Het netwerk heeft vaak de naam van het merk of model van je dashcam met erachter een code. Als het netwerk erbij staat kun je erop drukken en het wachtwoord invoeren (zie handleiding). Zo niet, dan is er waarschijnlijk een probleem met de dashcam. Neem in dat geval eerst de stappen in dit artikel door of neem contact op met de verkopende partij.

Melding 'Geen internetverbinding mogelijk'

Soms krijg je - nadat je bent verbonden met het Wifi netwerk - de melding dat via het netwerk geen internetverbinding mogelijk is. Je kunt deze melding negeren of aangeven dat je met het netwerk verbonden wil blijven. Het klopt namelijk dat geen internetverbinding mogelijk is wanneer je bent verbonden met de Wifi van de dashcam. Je bent 'ingelogd' op het gesloten netwerk van de dashcam en anders dan bij de Wifi bij je thuis (waar de modem is verbonden met internet) is de dashcam niet verbonden met het internet.

Wifi assist staat aan (iPhone)

Veel nieuwere iPhones hebben een optie (Wifi Assist) waarbij automatisch mobiele data wordt gebruikt wanneer geen of slechte verbinding met internet via Wifi mogelijk is. Voor Android is deze functie ook beschikbaar via een externe App. Deze functie zorgt ervoor dat de verbinding met de dashcam wordt verstoord of afgebroken. Zet tijdelijk je mobiele data uit of vliegtuigstand aan om uit te sluiten dat het probleem met zo'n functie te maken heeft.

Dashcam App niet compatibel

Als je zeker weet dat je verbonden bent met het Wifi netwerk van de dashcam kun je naar de App van de dashcam gaan. Als je dit voor het eerst doet zul je meestal eerst de dashcam moeten toevoegen. Als de verbinding goed is kun je nu live meekijken met de dashcam en instellingen kunnen wijzigen. Als je nog steeds problemen hebt kan het zijn dat de App niet compatibel is met de firmware versie van je dashcam. Update in dat geval de firmware van je dashcam en installeer de App opnieuw op je telefoon.

Vergelijk 0

Voeg nog een product toe (max. 5)

Start vergelijking

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »